سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استانداردهای بین المللی و صنعتی میلگرد

انواع میلگرد از لحاظ شکل و ظاهری در انواع  میله گرد ساده  - میله گرد آجدار مارپیچ    - میله گرد آجدار جناقی  - میله گرد آجدار مرکب می باشند . به همین ترتیب چنانچه در معرض لرزش و حرکات ناشی از زمین لرزه و... قرار بگیرد سریع تخریب خواهد شد. به همین دلیل با قرار دادن میلگرد که خاصیت کشسانی دارد این نیروی شکننده در بتن جبران می شود.

مقاطعی که تا اینجا معرفی کردیم یعنی سه گرید A3 - A2 و A4 اغلب در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. اما نوعی دیگر از این مقاطع تولید می شود که دارای خاصیت انعطاف پذیری بیشتری بوده، ضمن آنکه دارای سطحی صاف و صیقلی است، ضخامت کمی دارد و به صورت رول در بازار خرید و فروش می شود که مفتول نام دارد. ناگفته نماند گرید این نوع از میلگرد گرید A1 است.

شرکت فروردین کالا پیمان با سابقه 20 ساله خود فعالیت خود را در زمینه دستگاه های آزمون و کنترل کیفی محصولات پلیمری پلاستیک، لاستیک ، تست کشش میلگرد ، رنگ و رزین و پوشش های صنعتی، مواد فلزی، کاغذ و کارتن، بسته بندی ، نساجی، نفت، و کنترل ابعادی به صنایع و دانشگاههای مختلف کشورعرضه نموده است.

در استانداردهای بین المللی و صنعتی نام میلگرد به مقاطع فولادی طویل و توپر داده می شود که یا به طول 6 و یا 12 متر می باشد. در واقع این میله های توپر با قرار گیری در میان بتن خاصیت کشسانی به آن داده و به اصطلاح بتن را در برابر تنش های ناشی از زمین لرزه مسلح می کند. معمولا این مقاطع بر روی سطح خود شیار هایی دارند که موجب ایجاد پیوند مستحکم تری میان آرماتور و ملات بتن خواهد شد. این آج ها مطابق با استانداردهای جهانی در 3 گرید یا سه آنالیز تولید می شود که هر کدام دارای مشخصه های مخصوص به خود می باشند و برای مصارف مخصوص به خود مناسب هستند.

در تمامی پروژه های ساخت و ساز بتن و میلگرد جزء جدا نشدنی به حساب می آیند. بتن به دلیل بافت منسجم و بسیار محکمی که دارد در برابر نیروهای فشاری مقاومت بالایی از خود نشان می دهد ماده ای بسیار مناسب برای ساخت طبقات، سقف و ستون ساختمان می باشد. اما از طرفی این ملات پس از خشک شدن وزن بالایی به خود می گیرد و خشک و شکننده می شود.